El cartell per a l’edició d’aquest any és obra de Pep Valls de l’equip d’Evvo retail, amb la col·laboració de la Marta Valls, estudiant de disseny gràfic.
En els temps del metaversos, de les intel·ligències artificials i dels chats gpt, vol ser un retorn al treball artesanal, al treball fet a mà, com a metàfora pedagògica. Que la màquina no desplaci del tot a les persones, retrobant el nostre espai en la capacitat d’expressar-nos. Físicament en les formalitzacions però també, i sobretot, en els processos creatius conceptuals. Anant una mica més enllà, apropar-nos al concepte de: “a més tecnologia, més humanisme... i també més ètica”.
Semiòticament vol representar la idea de la relació implícita d’Igualada amb els globus aerostàtics, pintats aquests directament sobre una paret, l’epidermis de la ciutat. També l’apropament de la Igualada del nord (on té lloc el Festival, al parc central) amb el barri del Rec, al sud, on s’ha pintat aquest grafit, evidenciant ambdues grans potencialitats.
Per a la seva execució s’han utilitzat esprais aplicats amb “stencils”, per crear una obra única, que s’ha reproduït pràcticament sense manipular. Sobre aquesta s’han incoporat, de manera digital, els textos identificatius així com els logotips d’entitats i patrocinadors.